Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Giżycko – Korsze: Osunięcie nasypu na zmodernizowanej linii 38

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Data publikacji:
23-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Giżycko – Korsze: Osunięcie nasypu na zmodernizowanej linii 38
fot. Damian Strzemkowski/PKP PLKStacja Kętrzyn
Niedługo po wznowieniu przewozów na zmodernizowanej linii nr 38 w rejonie Kętrzyna doszło do osunięcia się nasypu. Przerwa w ruchu pociągów potrwa najprawdopodobniej jeszcze około miesiąc. Podróżni znów muszą korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.

14 grudnia otwarty dla ruchu został zmodernizowany odcinek linii nr 38 Korsze – Giżycko. Dzięki temu do rozkładu jazdy po wieloletniej przerwie wróciły bezpośrednie pociągi z Olsztyna do Ełku przez Kętrzyn. Już kilka dni po przywróceniu trasy do eksploatacji konieczne było jednak jej ponowne zamknięcie.

Przed osunięciem się nasypu PLK zdiagnozowały spękania

– Wraz z wykonawcą modernizacji, firmą Torpol, przygotowaliśmy linię do wznowienia ruchu pociągów już od 14 grudnia, trzy miesiące przed pierwotnym terminem. Podczas inspekcji fragmentu między Kętrzynem a Tołkinami stwierdzono spękania gruntu na nasypie. Odcinek objęto stałym monitoringiem i zlecono wykonanie dodatkowych badań geologicznych. Na początku ubiegłego tygodnia doszło jednak do osunięcia skarpy na 35-metrowym odcinku, co spowodowało uszkodzenie toru – opisuje ostatnie wydarzenia Bartosz Pietrzykowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Należy tu zaznaczyć, że w stosunku do pierwotnego harmonogramu ustalonego przed zawarciem kontraktu z Torpolem inwestycja jest opóźniona.

W efekcie ruch kolejowy został ponownie wstrzymany. – Ze wstępnych szacunków wynika, że dla ustabilizowania nasypu konieczna może być wymiana gruntu pod nasypem. To ok. 20 tys. t ziemi – usłyszeliśmy. Wykonawca prowadzi już naprawę toru, ale z uwagi na zakres koniecznych prac linia będzie zamknięta na co najmniej kilka tygodni.

Powrót pociągów w drugiej połowie stycznia

– Na chwilę obecną wznowienie ruchu pociągów na trasie Kętrzyn – Korsze jest planowane w drugiej połowie stycznia przyszłego roku – zapowiada nasz rozmówca. Zapewnia, że toczy się już projektowanie odbudowy nasypu, a rozbiórka uszkodzonej konstrukcji została zakończona. Trwają badania gruntu, także na przyległych odcinkach.

– W przypadku zidentyfikowania konieczności przeprowadzenia dodatkowych prac zostaną one niezwłocznie wdrożone – zapewnił przedstawiciel PLK. Pomiędzy Kętrzynem i Korszami w zamian za pociągi obu przewoźników, Polregio i PKP Intercity, wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa. Na odcinku Giżycko – Kętrzyn ruch odbywa się normalnie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij